Med en CRM kan du enkelt få oversikten til å gjøre positive endringer på din restaurant sin forretnings modell. En hver forretning som tar i bruk noen form for reklame sin største ressurs er informasjon om kunden.
For de fleste store bedrifter er et CRM verktøy en del av hverdagen, men svert få mindre restauranter og utesteder bruker denne teknologien til å gjøre forholdet mellom dem og kunden bedre. I denne artikkelen skal vi gå gjennom hvordan det kan hjelpe din forretning, eller for deg som vil åpne resturant.
Hvorfor bruke en CRM?
Bruk et CRM verktøy til å gi bedre service til din største ressurs, dine kunder. Fra din forretning sitt synspunkt handler det om direkte handlinger med kunden som alt service relatert, prognoser, salg og analyse av trender og kunde oppførsel.
En CRM vil også gi deg og dine ansatte mer tid med bedre løsninger med enklere lagring av informasjon fra bestillings systemer og generering av rapporter.
Hva kan jeg gjøre med denne informasjonen?
Med et crm verktøy kan du analysere nøkkeldata om din restaurant, finn ut når du har mest gjester, når du har minst og når kundene bruker mer eller mindre. Med denne informasjonen kan du enklere balansere timelister.
Hvis systemet du bruker for bestillinger støtter en CRM så kan alt av bestillinger, kunde informasjon og salgs rapporter finnes på et sted. Når du bruker et CRM verktøy til å lagre data om dine kunder så kan du også stole på at den er trygg. Det er viktig i Vår alder å passe på hvem vi gir til og hvem vi lar lagre vår informasjon.
Bruk informasjonen til reklame
Klippekort er gammeldags nå, bruk et CRM verktøy til å gi bedre tilbud til dine mest lojale kunder, du kan også finne disse kundene gjennom data-en tilgjengelig i din CRM. Gi din kunde en god grunn til å komme tilbake som rabatt eller nye fristende tilbud.
Med denne informasjonen så kan du automatisk sende kundene dine tilbud på kundens bursdag eller jubileum. Du kan ta denne ideen lenger med å motivere kundene dine til å komme tilbake, gjennom kuponger eller andre tilbud. Bruk data fra din CRM til å gjøre dine kunder om til faste kunder.